25-04-2024 De twaalf winkels van opdrachtgever Univé Noord-Holland delen elk twee waardecheques van € 1000 uit aan twee lokale goede doelen. In totaal wordt daarmee € 24.000 uitgereikt. Dit initiatief werd grootschalig opgepikt door regionale en lokale media en zowel online als in de krant. Het is een voorbeeld van een organisatie die haar betrokkenheid en inzet voor de lokale gemeenschap toont. Het is dan ook geen verrassing dat de media hier graag over berichten! 
Inhoud accordeon
Klanten in de media
De twaalf winkels van opdrachtgever Univé Noord-Holland delen elk twee waardecheques van € 1000 uit aan twee lokale goede doelen. In totaal wordt daarmee € 24.000 uitgereikt. Dit initiatief werd grootschalig opgepikt door regionale en lokale media en zowel online als in de krant. Het is een voorbeeld van een organisatie die haar betrokkenheid en inzet voor de lokale gemeenschap toont. Het is dan ook geen verrassing dat de media hier graag over berichten! 
Referenties
Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
Blogs & Vlogs
Ik las laatst in het blad Adformatie een interessant onderzoek over de relatie tussen PR-adviseurs en journalisten. De resultaten waren op zijn zachtst gezegd onthullend: negen van de tien PR-adviseurs hebben (bijna) nooit persoonlijk contact met journalisten. Dit roept de vraag op: wat is er gebeurd? Is de liefde tussen de PR-adviseur en de journalist bekoeld? Moeten we juist niet meer ‘dansen’ met elkaar?
Blogs & Vlogs, Klanten in de media
Een van de leuke dingen van mijn baan als senior PR adviseur is het spreken van journalisten. Zo belde ik laatst met Folkert van der Molen van Duurzaam-Ondernemen.nl. Ik schrijf voor duurzame merken die zich bewezen hebben, dus dit nieuwsplatform is een belangrijke nieuwssite.
Blogs & Vlogs
Hi, mijn naam is Ilse. Sinds kort versterk ik het team van Continews als PR-ondersteuner. Ik woon in de mooie stad Haarlem en volg momenteel de studie Human Resource Management. Met een sterke basis in HR, ben ik enthousiast om mijn horizon te verbreden en mijn passie voor communicatie en PR te benutten
Blogs & Vlogs
Free publicity kan een enorm sneeuwbaleffect hebben. Net zoals een kleine sneeuwbal bergafwaarts groeit naarmate het meer sneeuw oppikt, kan je een PR-strategie zich ook zo uitzetten, mits deze goed doordacht is. In deze blog leg ik je twee manieren uit hoe we dit onlangs toepasten voor één van onze opdrachtgevers.
Referenties
Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
Blogs & Vlogs
Kunstmatige intelligentie, oftwel AI. We raken er maar niet over uitgepraat. Ambtenaren die geen ChatGPT, Midjourney of Bard (Google) mogen gebruiken, verwarring over deepfakes en de EU die nu een akkoord heeft gesloten voor de veilige toepassing van kunstmatige intelligentie. Waar op een aantal AI-toepassingen (terecht) een verbod komt, zouden PR-bureaus kunstmatige intelligentie juist moeten omarmen als een waardevol instrument om hun diensten te verbeteren en hun creativiteit te vergroten. In deze blog licht ik er drie punten uit.
Blogs & Vlogs
De dag na de uitslagenavond van de Tweede Kamerverkiezingen. Dat betekent dat de zetelverdeling zo goed als bekend is. Het politieke spel rondom de formatie kan gaan beginnen. Politici waren vooral zendgericht bezig en luisterden minder naar de samenleving en het bedrijfsleven. Hoe navigeer jij als organisatie door deze politieke wateren? Hoe spring jij in op actualiteit en wat is het uiteindelijke doel hiervan? Als PR-adviseur is hier een belangrijke taak voor weggelegd. In deze blog vertel ik je meer over het proces van nieuwsgaring en de effecten hiervan op jouw organisatie.
Blogs & Vlogs
In een tijd waarin informatie zich sneller verspreidt dan ooit tevoren, is public relations (PR) voor organisaties niet alleen een middel om een verhaal te vertellen, maar ook om tegengeluid te bieden naar andere berichtgeving uit de media. Hierbij speelt het principe hoor- en wederhoor een belangrijke rol. In deze blog vertel ik je daarom hoe een organisatie in staat is om zelf een evenwichtig en betrouwbaar beeld van zichzelf kan schetsen door middel van PR.
Blogs & Vlogs
‘’Wil je abonneren of wil je onze producten gratis blijven gebruiken met advertenties?’’ Deze vraag stelde Meta, het moederbedrijf achter Facebook en Instagram, aan haar klanten deze week. Neem je geen abonnement af, dan krijg je persoonlijke advertenties te zien. Ik denk dat mening gebruiker hier wel een maandbedrag voor over heeft, want we worden overspoeld met reclame wat vaak irritatie oplevert. Dit zorgt er des te meer voor dat public relations (PR) op de voorgrond staat als de enige betrouwbare weg naar effectieve nieuwsverspreiding. Terwijl traditionele advertenties op sociale platforms voor een deel verdwijnen, biedt PR bedrijven en organisaties de mogelijkheid om hun verhaal authentiek te delen.
Blogs & Vlogs, Klanten in de media
Zonnepanelen zijn de afgelopen jaren razend populair geworden. Ze beloven niet alleen groene energie en een positieve impact op het milieu, maar beloven – of beter beloofden – ook aanzienlijke financiële voordelen. Zonnepaneeleigenaren blijven echter praten over het sterk terugvallen van dit financieel voordeel op hun zonnestroomsysteem. Media berichten hier dan ook regelmatig over. Reden voor Soly, leverancier van groene stroom, om zelf de media op te zoeken.