

Een merk is een naam, term, ontwerp, symbool of ander kenmerk die een product, dienst of organisatie vertegenwoordigt. Welk gevoel je met jouw merk wil aanspreken, hangt af van je identiteit, de markt en de behoeftes van de doelgroep. Dat je wil dat jouw merk staat als een huis is een feit. Wanneer je een huis gaat bouwen begin je immers ook met de fundering. Daarom starten wij bij het creëren van een merk met het neerzetten van een ijzersterk fundament. Door te kijken naar jouw identiteit, bepalen we jouw unieke kracht. Vanuit die kracht kijken we naar de toegevoegde waarde voor je doelgroep én de markt. Zo bepalen we welk gevoel jouw merk moet uitstralen om klanten te raken en aan je te binden.
Tips voor een sterke merknaam
- Origineel, onderscheidend, aantrekkelijk.
- Gemakkelijk te onthouden door de doelgroep: begrijpelijk, gedenkwaardig, onvergetelijk.
- Vertrouwdheid en verbondenheid bij medewerkers en klanten (merkbinding).
- Niet misleidend, maar geeft de juiste indruk.
- Beschikbaar als internet domeinnaam: nl, eu, org en com.
- Juridisch registreerbaar: beschermbaar als bedrijfsnaam of merknaam.
- Neem contact met óns op en dan gaan we samen aan de slag ; )
Dit zijn slechts een paar tips waar je aan moet denken. Er komt veel kijken bij een nieuwe merknaam. Benieuwd wat wij hierin voor jou kunnen betekenen? Of gewoon even sparren over de mogelijkheden? Neem gerust contact met mij op.
Groetjes Els