

Vanochtend gaf ik een korte training over landingspagina’s en wat het nut hiervan is. Een van de belangrijkste onderdelen die ik er zelf uit heb gehaald: Weet wat je doel en doelgroep is zodat je vanuit dat standpunt de pagina kan gaan vullen. Logisch… zou je denken? Dat dacht ik ook, maar tot mijn verbazing schakelde ik snel weer over naar het presenteren van het product zelf: wc eend, ruikt lekker, spoelt goed!
PRofiling
Dit kan je mooi ondervangen door profiling. Profiling is het uitwerken van een fictief persoon die binnen jouw doelgroep valt. Hoe gespecificeerde hoe beter. Voor het uitwerken hiervan kan je denken aan:
- Leeftijd
- Geslacht
- Woonplaats
- Religie
- Persoonlijkheid
- Uitgavenpatroon
- Interesses/hobby’s
- Naar welke muziek luisteren ze?
- Wat voor kleding dragen ze?
- Bij welke merken voelen ze zich aangesloten?
Hoe meer je invult, hoe meer je in de huid van jouw doelgroep kruipt en hoe beter je kan bepalen welke content zal leiden tot conversie.
Daarnaast is het superleuk en leerzaam om dit in teamverband uit te werken voor jouw doelgroepen!
Tom Winter