

PR en boeren… Mijn collega Daisy schreef er vorige maand een blog over. Het leidde tot een uitnodiging om te komen spreken op een congres voor de agrarische sector waar naast agrarisch ondernemers ook overheid en wetenschap vertegenwoordigd waren: Wageningen University & Research, Keukenhof, BlackShore, gemeente Noordwijk, HLT, bollenkwekers, veredelaars, etc.; een leerzame mix van specialisaties. In een bioscoopzaal vol mensen gaven wij een micro college over het positief beïnvloeden van een imago, waarbij we specifiek inzoomden op het imago van de agrarische sector. Een leuk onderwerp, want:
Never a dull moment when there are boeren in de buurt!
Lang verhaal kort: het college viel in de smaak: “Je hebt ons echt even aan het denken gezet.” En: “Hier hebben we nog eens wat aan!” Kreeg ik na afloop via mailtjes onder ogen. “Stof tot denken!” Las ik op social. Één dag later kreeg mijn collega Els bij de lancering van een zakenmagazine bij Grand Hotel Huis ter Duin uitgebreide complimenten over onze performence bij het congres.
Moraal van deze zelfvleierij:
bloggen werkt om op te vallen
een goed verhaal maakt indruk.
Gezien alle commotie rondom een aantal protesten van de afgelopen (en aankomende) tijd leek het mij een mooi initiatief om de presentatie van het micro college gratis beschikbaar te maken voor iedereen.
Dus alsjeblieft, hier is hij. Ik hoop dat het je helpt aan een beter imago.
Wil je ook een micro college over PR gerelateerde vraagstukken binnen jouw sector of heb je diepgaand PR advies nodig, laat het ons weten.
Als uitsmijter smijt ik met een mooie quote van Richard Branson (Virgin Group; 200 ondernemingen & ruim 35.000 mensen in dienst):
“Publicity is absolutely critical. A good PR story is infinitely more effective than a front page ad.”
Maak er een PRachtige dag van.
Groet,
Amanda van Diemen